Wervingswoorden.nl    |    Werf&    |    Werf& shop    |    De Wereld Werft Volg Wervingswoorden.nl op Twitter Volg Wervingswoorden.nl via Werf& op LinkedIn Volg Wervingswoorden.nl via Werf& op Facebook Abonneer je op de Wervingswoorden.nl RSS-feed
 
Wervingswoorden
Het woordenboek over
arbeidsmarktcommunicatie & recruitment
 
655 wervingswoorden: A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   Q  |   R  |   S  |   T  |   U  |   V  |   W  |   Y  |   Z  |  

Halo-effect

Letter H | 6.122 keer

Het psychologisch verschijnsel dat  de positieve indruk die een potentiële kandidaat maakt of de aanwezigheid van een bepaalde kwaliteit bij deze persoon, bij de selecteur de suggestie wekt dat de potentiële kandidaat ook op andere gebieden uitblinkt. De selecteur wordt als het ware verblind door dit positieve punt. Het halo-effect is het tegenovergestelde van het horneffect.

Tags:

Reageer

Geef hieronder jouw aanvullingen of suggesties op bovenstaand wervingswoord die interessant zijn voor bezoekers van deze website. De redactie plaatst vervolgens na review jouw bericht. Suggesties voor nieuwe woorden kun je hier plaatsen. En reacties op Wervingswoorden (boek en site) in het algemeen kun je hier kwijt.

Naam (verplicht)

E-mail, wordt niet getoond (verplicht)

Site


*

  • Meest bekeken wervingswoorden

  • Deel deze pagina


 
 

 

Wervingswoorden is een initiatief van: De Persgroep Banen Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
 
 
Copyright © 2010-2015 WERF& Media| RSS | Volg WERVINGSWOORDEN.NL op Twitter